Pagrindinis ugdymas

Šioje mokykloje mokytojas yra draugas, visada pasiruošęs pagelbėti, paaiškinti, išklausyti ir suprasti. Jis yra motyvuotas dirbti ir ugdyti jauną žmogų. Turime taip pat mokytojų, baigusių programą „Renkuosi mokyti“, kurios tikslas – pritraukti į mokyklas jaunų profesionalų, paskatinti juos į mokytojo darbą žiūrėti kūrybiškai ir šiuolaikiškai.

Taip pat svarbu paminėti, kad šios mokyklos mokytojai stengiasi susitikti su mokinio tėvais, aptarti esamas problemas, pasidžiaugti laimėjimais ir toliau savo asmenine energija skatinti jaunuolių augimą.

 

Vaikų ugdymu rūpinasi savo darbą mylintys šių dalykų žinovai: 

 

Aurelija Tulauskaitė (anglų kalba)

Anglų kalba - tai tarsi raktas į pasaulį, į naujas kultūras, naujų žmonių-kitataučių širdis.
Manau, būtent mano aistra keliauti, pažinti naujas kultūras ir atvedė mane ten, kur dabar esu. Mane visad žavėjo anglų kalbos skambesys, iki šiol širdyje džiūgauju galėdama pabendrauti su kokiu nors anglakalbiu, taip pat kaskart nuvykusi į Jungtinę karalystę, o ypač - į Londoną. Ši šalis man yra tapusi artima ne tik dėl pamėgtos kalbos bei kultūros, bet ir dėl to, jog Jungtinėje karalystėje gyvena mano šeima.
Kita stotelė - Niujorkas. Nors Amerikoje dar nėra tekę apsilankyti, neabejoju, jog tai - tik laiko klausimas.
Turiu slaptą tikslą: savo aistra anglų kalbai bei kelionėms užkrėsti bent vieną „Pažinimo medžio“ mokinį. :)
Aim for the moon. If you miss, you may hit a star.” – W. Clement Stone

 

 

 

Ineta Žymančiūtė (lietuvių kalba)

Dar studijuodama tuometiniame Vilniaus pedagoginiame universitete negalėjau patikėti, kad nėriau į kone atsakingiausią, plačiausią ir sudėtingiausią sritį – lituanistiką. Prieš pedagoginę praktiką nusprendžiau truputį susipažinti su vaikais ir jų pasauliu, taigi dirbau vaikų grupės vadove vaikų vasaros stovykloje. Po bakalauro baigimo įstojau į VU magistrantūros pakopą (Literatūros antropologijos ir kultūros programą) – tai buvo neįkainojamas laikas, leidęs pagilinti jau turėtas žinias. Po penkerių metų pertraukos genama ambicijų ir knyginio nuobodulio įstojau į LEU Lyginamąją filologiją, 2017m. vasarą apgyniau mokslinį darbą apie šiuolaikinę poeziją kaip patirties liudijimą, įgijau magistro laipsnį. Tiesiog tikiu, kad mokytis pravartu visą gyvenimą ir pačių netikėčiausių dalykų nuo kvantinės fizikos iki karvių melžimo - tai padeda jaustis pasaulio dalimi! 

Prieš ateidama į „Pažinimo medį“ pusmetį dirbau valstybinėje gimnazijoje ir ketverius metus Vilniaus Valdorfo mokykloje, stažavausi Estijoje, Vokietijoje, Švedijoje, išbandžiau daugybę įdomių mokymo(si) metodų. Visada buvau veikli ir emancipuota asmenybė, ieškanti, to, kas yra savita, autentiška, realu ir žmogiška.

Nepaliauju stebėtis tuo, ką atveria bendravimas su vaikais, kiek mums, suaugusiems, didybės sluoksnių reikia nusiplėšti, kad išgirstum tylų, nedrąsų vaiko balselį. Man pedagoginis darbas - kaip artojui arimas keturiais jaučiais iš karto. Sudėtinga, tačiau, kai perpranti metodiką, didžiuojiesi savimi, žaviesi vaikais, jų išmone, neišsemiamais kūrybiniais klodais.

Aš vis dar stebiuosi, kad esu mokytoja. Atrodo, kad profesija mane pasirinko: kai atėjo laikas ieškoti darbo, supratau, kad nieko daugiau taip gerai nesuvokiu, kaip savo srities, taigi pasinėriau į šį surauktų antakių ir vaikiško klegesio nuotykį. „Kuo galėčiau tau pasitarnauti?“  - pagrindinis klausimas, išlaikantis mane šiame iššūkių kupiname kelyje.

Mokykla yra ne pastatas ar programos, mokykla yra žmonės, tikriausiai dėl šios priežasties ir atsidūriau po „Pažinimo medžio“ šakomis.

Daugiau apie Inetą bei jos kūrybą:

http://www.15min.lt/laima/straipsnis/laimos-veidai/menininke-ir-pedagoge-ineta-zymanciute-vaikas-turi-buti-toks-koks-yra-o-ne-pildyti-tevu-lukescius-846-606123
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-07-29-gimtosios-kalbos-mokytis-reikia-visa-gyvenima/133443
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-02-27-marija-su-bijunu-puokste-rankose/127976
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2013-10-24-ineta-zymanciute-poezija/109154
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2011-04-19-ineta-zymanciute-eilerasciai/61557
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-05-07-ineta-zymanciute-mokytojo-autoritetas-arba-kodel-pasauliu-netikiu-o-pasaka-tikiu/117337
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-02-11-mokytoja-ineta-zymanciute-ar-pirmoje-klaseje-pakanka-gebeti-stoveti-ant-vienos-kojos/113848

 

Judita Janionienė (matematika 5-6 klasėms)

Mokykla, tai gyvas organizmas: jei viskas jame veikia darniai, organizmas auga, bręsta ir gyvuoja, jei nors viena mažytė dalelė suserga – paeiliui pradeda strigti visi gyvybiniai procesai, kol dalelė nepagydoma. Būdama mokytoja, jaučiuosi atsakinga, kad kiekviena dalelė jaustųsi gerai, tikiu, kad šioje mokykloje – visi mokytojai jaučiasi taip pat.

Jau vaikystėje daugelis minėdavo, kad man tiktų mokytojos profesija, bet niekad nepriimdavau to rimtai, kol vieną dieną mane „pasigavo“ programos „Renkuosi mokyti!“ idėja, siekti mokymosi sėkmės ir džiaugsmo kiekvienam vaikui. Tuomet supratau, kad aš galiu ir NORIU prie to prisidėti, ta mintis sukėlė savotišką euforiją. Nuo tos akimirkos pradėjau gilinti savo žinias, kaip bendrauti ir rasti kontaktą su mokiniais, kaip geriausiai padėti mokiniams susigaudyti matematikos labirintuose.

Galiu pasakyti vieną – pati geriausia „knyga“ man - motinystė. Būtent jos dėka į bendravimą su vaikais pradėjau žiūrėti daug plačiau, nei iki šiol. Manyje tarsi įsijungė dar vienas mygtukas, kurio dėka, priėjus savo galimybių ir kantrybės ribas, jas gali peržengti ir judėti pirmyn.

 

Tomas Pėžaitis (matematika, 7-8 klasėms)

Pažinimo medis dar labai „jauna“ mokykla, todėl prie jos kūrimo bei puoselėjimo, didesne ar mažesne dalimi, galime prisidėti kiekvienas iš mūsų, tame tarpe ir aš. Todėl mano tikslai yra ne tik sukurti draugišką bei šiltą atmosferą pamokose, ugdyti kompetencijas, bet ir įdomiai perteikiant dalykines žinias, suteikti kokybišką išsilavinimą. Man labai svarbu, kad visi mokiniai, nesvarbu, kokie jų gabumai, polinkiai ar mokymosi ypatu­mai, pajustų matematikos grožį ir praktinę jos teikiamą naudą.

O aš pats matematiką „atradau“ dar savo vaikystėje, prie to labai prisidėjo mano tėvai ir mokytojai. Vėliau baigiau Lietuvos jaunųjų matematikų mokyklą, žinias gilinau Vilniaus universitete (Finansų ir draudimo matematika), buvau "Renkuosi mokyti" programos narys, baigiau Vytauto Didžiojo universiteto edukologijos studijas.

 

 

Simonas Jurkštaitis (istorija, geografija ir etika)

Esu istorijos ir geografijos mokytojas arba žmogus, kuris dalinasi savo žiniomis, patirtimi, pastebėjimais su kitais.

Šią profesiją pasirinkau ne aš, ji pasirinko mane. Taip jau susiklostė aplinkybės, kad gimiau ir užaugau nuostabiame Lietuvos regione, Aukštaitijoje, šalia karaliaus Mindaugo, Vorutos, apsuptas nuostabios gamtos. Šie ir kiti gyvenimo ypatumai pastūmėjo domėtis tiek istorija, tiek geografija, domiuosi šiais dalykais visą gyvenimą.

Nuolatos stengiuosi susipažinti su naujausia literatūra, keliauti, dalyvauti konferencijose ir viską, ką naujo sužinau, pasidalinti su kitais. O kur, jei ne mokykloje, geriausia tai daryti ?! Džiugu, kai matai „ugnelę“ vaikų akyse, jų susidomėjimą nauja tema, dalyku, įvykiu, vieta, žmonėmis, kai kartu su jais galime diskutuoti ir analizuoti istorinius įvykius ar geografines sferas.

Dirbdamas šį darbą, džiaugiuosi kiekviena diena, kiekviena pamoka, kiekviena diskusija ar pastebėjimu. Todėl puikus jausmas matyti, kad praeitis, kitos kultūros ir visas pasaulis gali teikti džiaugsmą ne tik man, bet ir jauniesiems šio pasaulio piliečiams.

 Kaip sakoma - surask mėgstamą darbą ir tau niekada nereikės dirbti...

Simono visuomeninė veikla:

https://www.facebook.com/vilniaus.msic/photos/?tab=album&album_id=1014041548705877.
https://www.facebook.com/VilniusJewishLibrary/photos/?tab=album&album_id=1261720343879001

 

Eglė Stankūnaitė (fizika)

Esu fizikos mokytoja, tačiau pedagogika į mano gyvenimą atėjo išties įdomiai. Nuo vaikystės norėjau būti pilote, todėl baigiau orlaivių pilotavimą VGTU, tačiau kelis metus padirbus aviacijos srityje supratau, kad šis kelias ne man ir netikėtai save atradau švietime. Labiausiai džiaugiuosi, jog turėjau galimybę sudalyvauti „Kūrybinių partnerysčių“ bei „Renkuosi mokyti“ programose.

Man fizika - tai įrankis, kuriuo galima vaikams sužadinti smalsumą apie mus supantį pasaulį ir taip jį geriau pažinti. Šis mokslas man labiausiai patinka tuo, jog jis ne tik ugdo aukštesnio mąstymo gebėjimus, bet ir gali pasiūlyti daugybę eksperimentų, kuriuos vaikai dievina. Mano nuomone didžiausias atlygis mokytojo darbe yra galimybė suteikti vaikams atradimo patirtį bei mokymosi džiaugsmą, ko,  tikiuosi, mano pamokose jiems tikrai nepritrūks :)

 

 

 

 

Rokas Vanagas (gamtos mokslai, chemija, biologija, IT)

Kone visi didieji išradimai, smarkiai pakeitę žmonių gyvenimą, buvo sukurti stebint gamtoje egzistuojamčius reiškinius ir formas, o šiuo metu didžiausiu, neparemtu stebėjimais, žmogaus kūriniu laikomas – dirbtinis intelektas (AI – artificial intelligence). Būtent šis įvykis atvėrė duris į skaitmeninį amžių, kuriame šiuo metu ir gyvename. Skirtingai nei praėjusiame amžiuje, šiandien informacijos yra labai daug ir ji lengvai prieinama, o pagrindine problema tampa kritiškas jos atsirinkimas bei supratimas.

Esu ekologas (LEU bakalauras ir VU magistras), todėl sugebu matyti ryšį tarp gamtoje vykstančių procesų ir žmonių kasdienės veiklos bei nuspėti to pasėkmes. Mano galva, mokytojo darbas neapsiriboja žinių suteikimu ir jų patikrinimu, nes tai mokinys, vedamas noro, gali padaryti ir pats. Tikrasis mokytojo darbas - padėti tobulinti suvokimą bei kritinį mąstymą, kurio pagalba mokinys vėliau galėtų lengvai suprasti naują informaciją ir susiformuoti tinkamai argumentuotą nuomonę.

Džiaugiuosi suteikta proga dirbti „Pažinimo medyje“, nes galiu susipažinti su daug jaunų žmonių bei augti ir tobulėti kartu su jais. Viliuosi, kad mano pamokos padės ne tik sulaukti gerų įvertinimu, pažinti aplinką bei susieti skirtingus dalykus tarpusavyje (būtent tai sunkiausiai padaryti sekasi AI); bet bus tokios, kurių metu įgytus sugebėjimus – Jūs, mokiniai, galėsite „parsinešti namo“ ir jais naudotis savo reikmėms dar ilgą laiką po mokyklos baigimo ;) 

 

 

Dalia Rukšėnaitė (muzika)

Esu tikra, kad kiekviena pamoka mokiniui turi atskleisti kažką naujo. Nuolatinis atradimo jausmas jį veda į gilesnį pažinimą. Muzikinio ugdymo metu vaikai lavinami įvairiapusiškai. Pagrindiniai mano siekiai – ugdyti vaikų muzikalumą, skatinti domėjimąsi muzika, ugdyti mokinių muzikinę kultūrą, kūrybiškumą, individualumą, tarpusavio bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, tautinę savimonę ir pagarbą lietuviškai kultūrai, lavinti elementariuosius muzikinius gebėjimus, ieškoti kūno laisvės, pasitelkiant natūralų vaiko poreikį judėti, ir, muzikos pagalba, dorinti ir ugdyti asmenybę. Muzikos nuosekliai mokausi nuo pat ankstyvos vaikystės ir vis dar atrandu kažką netikėto. Prie šių atradimų prisideda ir pedagoginė patirtis. Puikus jausmas, kai gali ne tik dalintis savo patirtimi, bet ir semtis jos, pažinti kitas muzikos puses iš pačių vaikų. 

 

Kęstutis Kriaučionis (dailė ir technologijos)

Esu dailės ir technologijų mokytojas. Tvirtai žinau, kad kūryba, naujų idėjų paieškos bei jų realizavimas yra didžiausia mano aistra ir viena iš gyvenimo prasmių. O noras perduoti sukauptas žinias vaikams paskatino mane pasirinkti dailės studijas Vilniaus pedagoginiame universitete. Po studijų dirbau Lietuvos ir Prancuzijos švietimo sistemose. Darbo metu įgijau organizacinės patirties, lankstumo, prisitaikymo prie įvairių situacijų, gebėjimo bendrauti su skirtingo amžiaus ir skirtingų kultūrų žmonėmis.

Didžiausią atramą ir kūrybinį polėkį randu gamtoje, muzikoje ir žmonėse, tai mane įkvepia ir moko harmonijos.

 

 

Rima Stefanovičienė (rusų kalba)

Dar vaikystėje žinojau, kad būsiu mokytoja. Manau, laimingas žmogus, kuris įgyvendina savo svajones.

Rusų literatūra, filmai, dainos, animacija suformavo vertybių pagrindą. Visa tai atskleidė žmogaus ir pasaulio grožį. Aš panorau ir kitiems padėti tai pamatyti. Būti mokytoja - tai ne tik gebėjimas išmokyti savo dalyko. Svarbu padėti jaunam žmogui suprasti, kad jis gali daug - reikia tik noro ir, žinoma, pastangų.

4 metų tikybos mokytojos darbo patirtis atskleidė gyvenimo esmę - mylėk savo artimą, kaip save patį (o juk artimas yra tas, kuris šalia). Tad į kiekvieną žmogų stengiuosi eiti su meile ir per meilę. Kiekvienas mokinys lyg mano vaikas, kuriam linkiu tik gero.

Myliu žmones, myliu gėles (auginu daug kambarinių gėlių), mėgstu megzti, keliauti, kai tik yra galimybė. Mano gyvenimo kredo - dėkoti už viską, ką turiu ir tai vertinti.

Su meile, rusų kalbos mokytoja Rima

 

Monika Šeleg (prancūzų kalba)

Žmogus turi daug priežasčių pasijusti laisvas ir kalbos žinojimas yra viena iš jų. Dar J.W.von Goethe pasakė, kad nežinodamas užsienio kalbų negali iki galo suprasti savo gimtosios kalbos.

Ar sutinkate? Tai suprasite, kai pajusite kalbejimo laisvę užsienio kalba :) Kviečiu užsukti ir susipažinti su Prancūzija!

 

 

 

 

Rimantas Balčiūnas (kūno kultūra)

Galios ir mistikos ieškojimas prieš daugel metų atvedė mane į kovos menus. Karate praktika pakeitė mano suvokimą apie kovos menus, dvasios stiprybę bei kūno trapumą. Atsivėrė platesnis kovos meno suvokimas, Japonijoje suprantamas kaip Budo. Budō tikslas – pergalė be kovos (jap. bu 武 – kovos technika, dō 道 – kelias). Noras pasidalinti sukaupta patirtimi ir žiniomis paskatino 2002 metais atidaryti rytų kovos menų centrą ,,BUDOKAN”. Jau penkiolika metų ugdau jaunuosius kovotojus, skatinu jų holistinį kovos menų suvokimą. Kodėl mokykla ,,Pažinimo medis”? Moksleivių gyvenimo tempas didelis – pamokos, projektai, diskusijos. Laikas nuo laiko reikia sustabdyti akimirką ir išvalyti protą nuo chaotiškų minčių, aktyviai išmankštinti kūną, kad vėl užsikrautų energija. Siekiu, kad moksleiviai plačiau pažintų kūno ir proto galimybes tiek kūno kultūros pamokose, tiek karate treniruotėse.

 

Oleg Kricun (kūno kultūra)

2012 metais baigiau Lietuvos edukologijos universitetą, kūno kultūrą. Bet sportu domėjausi ir profesionaliai sportavau jau nuo mažens.

Futbolą žaidžiu nuo 8 metų. Esu baigęs Vilniaus futbolo mokyklą su pagyrimu. Šioje mokykloje laimejau tris kartus Lietuvos čempionatą ir buvau pripažintas savo metų grupės geriausiu žaidėju ir geriausiu puolėju Lietuvoje. Taip pat gyniau garbę Lietuvos rinktinės jaunimo komandose. Taip pat žaidžiau už "Vilniaus futbolo klubą" ir "Vilniaus Žalgirį".

Dirbu futbolo treneriu nuo 2011 m., turiu 4 metų praktiką. Dirbau FM "AUDRA", dabar dirbu FM "ATEITIS", treniruoju tris komandas (vaikų amžiaus: 1998; 2002 ir 2008/09 m.). Mano komandos kas mėnesį dalyvauja tarptautiniuose turnyruose, kur futbolo žaidėjai atvyksta iš visos Europos.

Esu išklausęs BARCELONA SOCCER ACADEMY ir gavęs sertifikatą, taip pat žinias tobulinu kas pusę metų su Ispanijos specialistais. 

 

Gabija Jurgelytė, psichologė (socialiniai įgūdžiai)

Kartais gyvenimas iškrečia pokštą, pasiūlydamas tai apie ką net nedrįsai svajoti. Dažnas žmogus, gali tokio pasiūlymo nepastebėti, pagalvoti, kad čia kažkam kitam labiau tiktų, apsimesti, jog nieko nenori keisti. Kai Audronė man pasiūlė ateiti dirbti į “Pažinimo medį”, aš taip užsinorėjau, kad iš karto atsisakiau. Gerai, kad į mano atsisakymą nebuvo labai rimtai pažiūrėta.

Pastebėjau, kad žmonės gyvena tokiame pasaulyje, kokiu tiki. Realybė nuolat beldžiasi į mūsų ribotus, subjektyvius įsitikinumus apie save, kitus, pasaulį, siūlydama naujas patirtis. Tačiau žmogus, įsikibęs saugumo iliuzijos,  laikosi savo pažįstamų, dar vaikystėje susiformavusių ir dažnai neįsisąmonintų,  įsitikinimų. Taip savęs pažinimas, pasichologinė pagalba, vidinis augimas įgauna vertę ir svarbą. Aš tikiu, kad keičiantis vidinei realybei, keičiasi ir išorinė.

Į  “Pažinimo medį” atsinešu Individualiąją (Alfredo Adlerio) psichologiją. Esu Individualiosios psichologijos instituto lektorė, vienos iš mokymo programos, skirtos specialistams, dirbantiems su vaikais bei jų tėvais, koordinatorė, turiu privačią konsultavimo praktiką. Nemanau, kad nors viena psichologinė mokykla yra pranašesnė už kitą, kaip ir į tą patį kalną galima užlipti iš skirtingų pusių, bet, kad pasiektum viršūnę, kažkurį kelią turi pasirinkti. Aš pasirinkau Adlerį ne vieną kartą. Dėl visapusiško požiūrio į asmenybę, apimančio ir gilius pasąmoningus procesus ir kasdienines gyvenimo užduotis. Dėl nepaprastai teigiamos žmogaus sampratos, akcentuojančios kiekvieno iš mūsų poreikį bei galėjimą užmegzti santykius, duoti ir imti, prisidėti. Dėl šia asmenybės samprata pagrįstų metodų, kurie tiesiog veikia - tėvų ir vaikų santykiuose, mokymo bei ugdymo procesuose, konsultavime.

Aš matau mokyklos bendruomenę, kaip visumą, kur visi su visais susiję. Kur mokiniai bei jų tėvai, mokytojai ir adminsitracija, kartu augina šį “Pažinimo medį”. Visi turi savo vietą ir savo svarbą, savo žiedą, lapą, šaką ar šaknį. Jaučiu, kad savo vietą, čia turiu ir aš.

Kontaktai:
Mus rasite:

Verkių g. 37, Vilnius
Ozo g. 37, Vilnius
Tel. 8 652 03099
El. p. admin@ugdymoprojektai.lt

Skambinkite, rašykite mums dėl individualaus susitikimo - jo metu papasakosime daugiau apie mokyklą "Pažinimo medis", atsakysime į Jūsų klausimus. Lauksime Jūsų svečiuose!

© 2013-2017 Pažinimo medis. Visos teisės saugomos įstatymo.